Suzuki Bilimport Danmark

Vi var på udkig efter en App løsning, der ville kunne integreres med dele af vores og vores forhandleres forretning, hvilket ikke var muligt at finde i nogen standardløsning. Vi kontaktede Universal Apps og i samarbejde blev der udviklet en skræddersyet løsning. Universal Apps har vist sig at være en særdeles kompetent og lydhør leverandør, og i særdeleshed har deres evne til at sætte sig ind i vores forretning- og produktområder imponeret os, med de faldgruber og udfordringer vi dagligt slås med.

Dan Larsen, Eftermarkedschef / Carsten Rasmussen, CRM Manager – Suzuki Bilimport Danmark

 

Suzuki Bilimport Danmark har med hele 78 autoriserede forhandlere et af landets største forhandlernet. Og med mere end 150.000 solgte biler siden 1996 er de samtidig et af de mest fremgangsrige bilmærker.

Suzuki Bilimport gik sammen med Forhandlerforeningen til Universal Apps, med ønsket om at styrke brandets og forhandlernes position på det lukrative eftermarked. Løsningen skulle kombinere ønskerne fra begge verdener – importør og forhandler – og dermed tilgodese Suzuki brandet, uden at gå på kompromis med den enkelte forhandler som selvstændig virksomhed.

Løsningen: Hver Suzuki forhandler fik deres egen app, med tilhørende administrationssystem, hvor indhold og services er tilpasset deres forretning. Derudover blev der lavet et webbaseret administrationssystem til Suzuki Bilimport, hvor de, på tværs af alle forhandlernes apps, har mulighed for at kommunikere direkte til brugerne via PUSH beskeder. Både Suzuki Bilimport og Forhandleren selv kan, med deres nye markedsføringskanal, sende nyheder og tilbud til Suzuki brugerne og segmentere dem på baggrund af deres profil- og biloplysninger.

Loyalitetsskabende eftermarkedsservice: For at skabe en smidig ”livscyklus” i app’en, udviklede vi et påmindelsessystem, så brugerne bliver engageret og gjort opmærksomme på, når de skal foretage en handling. F.eks. hvis de mangler at oprette deres bil i app’en, eller har en ulæst besked på nyhedssiden.
Systemet hjælper endvidere importøren og forhandlerne med automatisk at indkalde deres kunder til service- og karrosserieftersyn, for dermed at øge besøgsfrekvensen og fastholde kunderne på eftermarkedet.

 

  • Løsningen
  • Design og publicering
  • iPhone og Android apps
  • Importør admin til Suzuki
  • Admin system til forhandler
  • Fordelene
  • Øget tilgængelighed
  • Forbedret serviceniveau
  • Nye markedsføringsmuligheder
  • Øget kundeloyalitet- og fastholdelse
    • Iconer

    • splash

    • home

    • nyheder1

    • sidemenu

    • kontakt

    • min bil

    • min garage

    • booking

    • loyalty

    • nyheder2

    • nye biler

    • p-hjælp

    • vejhjælp