Suzuki Bilimport Danmark A/S

Vi var på udkig efter en App løsning, der ville kunne integreres med dele af vores og vores forhandleres forretning, hvilket ikke var muligt at finde i nogen standardløsning. Vi kontaktede Universal Apps og i samarbejde blev der udviklet en skræddersyet løsning. Universal Apps har vist sig at være en særdeles kompetent og lydhør leverandør, og i særdeleshed har deres evne til at sætte sig ind i vores forretning- og produktområder imponeret os, med de faldgruber og udfordringer vi dagligt slås med.

Dan Larsen, Eftermarkedschef / Carsten Rasmussen, CRM Manager – Suzuki Bilimport Danmark

Suzuki Bilimport Danmark har med 78 autoriserede forhandlere et af landets største forhandlernet, og med mere end 150.000 solgte biler siden 1996 er de samtidig et af de mest fremgangsrige bilmærker i Danmark.

Problem: Suzuki Bilimport gik sammen med Forhandlerforeningen, til Universal Apps med ønsket om at styrke brandet og forhandlernes position på eftermarkedet og tilbyde servicering af kunder på mobilen. Løsningen skulle kombinere ønsker fra begge verdener – importør og forhandler – og både tilgodese Suzukis brand, salg og service, uden at gå på kompromis med den enkelte forhandler, som selvstændig virksomhed.

Løsningen: Hver Suzuki forhandler fik deres egen app med tilhørende administrationssystem, hvor indhold og app brugere skulle kunne administreres individuelt for den enkelte forretning. Derudover blev der udviklet et overordnet niveau, hvor Suzuki Bilimport Danmark, på tværs af alle forhandlernes apps, har mulighed for at kommunikere direkte til Suzukiejere via push kampagner. Både Suzuki Bilimport og forhandleren selv kan, med deres nye markedsføringskanal, sende målrettede nyheder og tilbud til Suzukiejere baseret på en række forskellige segmenteringskriterier.

For at skabe en smidig ”livscyklus” i appen, udviklede vi et påmindelsessystem til at engagere brugerne og gøre dem opmærksomme på at foretage en handling. Eks. at de mangler at oprette deres bil i appen, eller har en ulæst besked på nyhedssiden. Systemet hjælper endvidere importøren og forhandlerne med automatisk at indkalde deres kunder til service- og karrosserieftersyn, for dermed at øge besøgsfrekvensen, give bedre rådgivning og fastholde kunderne på eftermarkedet.

Læs mere om appløsningen til bilforhandlere her

Er du importør eller del af en forhandlerforening – så læs mere her?

Se mobilvenlig oversigt over alle Suzukis forhandlere med deres egen app her

  • Løsningen
  • Design og publicering
  • iPhone og Android apps
  • Importør admin til Suzuki
  • Admin system til forhandler
  • Fordelene
  • Øget tilgængelighed
  • Forbedret serviceniveau
  • Nye markedsføringsmuligheder
  • Øget kundeloyalitet- og fastholdelse

 

 

  • Suzuki - vælg forhandler

  • Suzuki - forside

  • Suzuki - Min bil

  • Suzuki - garage

  • Suzuki - booking

  • Suzuki - push

  • Suzuki - Nyheder app

  • Web shop

  • Skadesrapport

  • Suzuki - Loyalty app

  • Kontakt

  • Bilsalg Suzuki