PROMBLEM

Vi måtte indse at vores kunder for længst var rykket over på mobilen, og at vi ikke udnyttede de digitale/mobile muligheder til fulde.

Vi havde behov for en løsning der kunne:

  1. hjælpe os med at møde og servicere kunderne på mobilen
  2. styrke vores loyalitetsskabende aktiviteter og kommunikation
  3. effektivisere arbejdsgangene i vores to bilhuse

Løsningen skulle samtidig kunne levere på de krav, der er til os, som autoriseret forhandler af både Nissan, Mitsubishi og Maxus.

LØSNING 

Valget faldt på Universal Apps’ multi-brand app, som blev udviklet til iOS og Android med tilhørende administrationssystem. Visuelt udstråler appen TRIO Bilers brand, med respekt for de repræsenterede bilmærkers retningslinjer. 

Når kunderne har downloadet appen vælger de deres foretrukne afdeling. Herefter opretter de sig med nummerplade og de siger “ja tak” til at modtage påmindelser om serviceeftersyn. Nu kan kunderne nemt bestille tid til f.eks. service – og hvis der opstår en skade, kan de hurtigt sende en skadesrapport til værkstedet. 

Kunderne optjener bonus når der f.eks. købes bil, udbedres skader, udføres service, hjulskifte m.v. Optjent bonus udløser præmier i forskellige niveauer.

Appens påmindelsessystem onboarder kunder og sender løbende automatiske serviceindkaldelser, baseret på kundernes oplyste kørselsmønstre og de respektive fabriksintervaller.

Fra adminsystemet kan udviklingen i antal brugere følges og der kan sendes målrettede push-kampagner baseret på udvalgte segmenteringskriterier.

  • MINDRE ADMINISTRATION

    Appen har fjernet tidskrævende arbejdsgange i forbindelse med udsendelse af serviceindkaldelser, som nu sendes automatisk og rettidigt baseret på kundernes oplyste kørselsmønster. Mange booker nu selv via appen, hvilket har ledt til reduceret tid på telefonen og færre opkald for indskrivningspersonalet. Samlet effektivisering af indskrivningen på ca. 20%.

  • HØJERE KAMPAGNEEFFEKT

    Appen har gjort det væsentligt mere effektivt, at lave kampagner og segmentere kunder ud fra væsentlige parametre så som; bilers alder, mærke, model m.v. Dette mindsker den tid der anvendes på at trække lister og reducerer komplikationerne med GDPR. Der kan dokumenteres en forøget effekt af kampagner med 38% (push vs e-mail).

  • BEDRE KUNDEFASTHOLDELSE

    Appen er et effektivt værktøj til at forbedre serviceoplevelsen, styrke fastholdelsen og skabe mere salg. Gennem øget ‘convenience’ og nye kundefordele, er der skabt incitamenter for øget kundeloyalitet. Samtidig skabes der med mere målrettede kampagner og automatisering af kommunikationen, grobund for en generel forøgelse af kundelivsværdien.

Udtalelse fra TRIO Biler

Vi kontaktede Universal Apps, der med deres multi-brand app, kunne tilbyde en totalløsning, som både er en serviceplatform, en kundeklub og en marketingkanal.

Et år efter lanceringen er en stor del af vores kunder kommet med ombord til vores og kundernes store tilfredshed. Dette har allerede resulteret i 20% effektivisering af vores indskrivning og 38% forøgelse af vores kampagneeffektivitet.

Vores indskrivning oplever mindre spildtid og vi kan mere enkelt og effektivt, få udsendt relevant kommunikation der matcher vores kunder og deres biler.

Universal Apps har under hele processen leveret et højt niveau af service og hjulpet os med at få det optimale ud af løsningen. De har bl.a. leveret professionelt grafisk materiale til promovering af appen og eksekveret en SMS-kampagne som konverterede 35% af de inviterede til nye appbrugere.

Med appen føler vi os nu tættere på kunderne og bedre rustet som bilforhandler i en digital tidsalder.

Vores bedste anbefalinger herfra.

Læs mere om app promovering ved at klikke her